پاسداشت یاد و خاطره حماسه سازی پیشکسوتان در مقاطع حساس از نیازهای امروز جامعه است
 
افسران سایبری
با الهام از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با اولویت بخشی به موضوع جنگ نرم ، سعی کرده ایم گامی هرچند کوچک در این خصوص برداریم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین هم اندیش پیشکسوتان دفاع مقدس با عنوان درسها و عبرتها، پاسداشت یاد و خاطره حماسه سازی پیشکسوتان دفاع مقدس در مقاطع حساس را از نیازهای امروز جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، صبح امروز طی سخنانی در هجدهمین جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که در سالن غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت، امام محمد باقر(ع)، هفته بسیج و روز نیروی دریایی، اظهار داشت: این روزها یادآور حماسه هایی است که هرکدام از آنان نقش تعیین کننده ای در سرنوشت کشور داشتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس عملیات آزادسازی سوسنگرد را یکی از این حماسه های ماندگار خواند و اظهار داشت: عملیات آزادسازی سوسنگرد نسبت به سایر عملیات های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس ویژگی های خاصی داشت که همین ویژگی های آن باعث می شود تا همه ساله با فرارسیدن سالروز این عملیات بزرگ، بیشتر به آن پ‍‍رداخته شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که عملیات سوسنگرد حرکتی بزرگ در جهت صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بود، افزود: حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) تنها در دو مقطع از دوران دفاع مقدس از کلمه باید استفاده نمودند که یکی در فرمان تاریخی ایشان در عملیات حصرآبادان و دیگری در جریان عملیات شکست حصر سوسنگرد بود، اما حضرت امام (ره) درباره عملیات آزادسازی سوسنگرد علاوه بر باید از قید زمان یعنی کلمه فردا نیز استفاده کردند و این نشان دهنده اهمیت این عملیات و تاثیراتی بود که سقوط سوسنگرد می توانست بر روند جنگ داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش س‍پس به تشریح عوامل و نکات حائز اهمیت در این عملیات پرداخت و افزود: یکی از نکاتی که باید به آن پرداخته شود شرایط جغرافیایی شهر سوسنگرد است، چراکه کارشناسان نیز معتقدند سوسنگرد کلید فتح اهواز و در نهایت خوزستان بود و با سقوط این شهر راهبردی توسط دشمن بعثی شاید سرنوشت جنگ تحمیلی نیز دستخوش تغییراتی می شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی دیگر از نکاتی که باید در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد به آن پرداخته شود این است که بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا اجازه ورود نیروهای تیپ 2 لشکر92زرهی  اهواز را به این عملیات نمی داد و این در شرایطی بود که این تیپ به همین منظور پشت دروازه های شهر مستقر بود.

 

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به نقش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی رزمندگان ارتش اسلام در عملیات سوسنگرد اشاره و دراین باره تأکید کرد: امام راحل با صدور فرمان تاریخی شان مبنی براین که سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود در حقیقیت شرایط مناسبی را برای این عملیات فراهم نمودند.

وی در ادامه وحدت میان نیروهای حاضر در آن مقطع حساس یعنی ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ستاد جنگ های نامنظم دکتر چمران و ژاندارمری از دیگر عوامل موفقیت عملیات آزادسازی سوسنگرد دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ولایتمداری و اطاعت پذیری کارکنان ارتش به ویژه مرحوم امیرسرتیپ قاسمی را یکی دیگر از عوامل موفقیت آمیز بودن این عملیات عنوان و در این باره خاطرنشان کرد: مرحوم قاسمی با وجود اینکه بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا اجازه ورود نیروهایش را به این عملیات نداده بود بعد از دریافت یاداشت مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در ارتش و شورای عالی دفاع بودند دستور حرکت تیپ را صادر کرد و قبل از طلوع آفتاب صبح 26 آبانماه 59 نیروهای تحت امرش را وارد سوسنگرد نمود.

وی سپس به تشریح نقش رهبر فرزانه انقلاب در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد پرداخت و نقش ایشان را در این عملیات بزرگ بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت دانست.

حجت الاسلام آل هاشم دراین باره تأکید کرد: فرماندهی معظم کل قوا نه تنها در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد بلکه در مقاطع مختلف دوران ارزشمند دفاع مقدس همواره در خطوط مقدم جبهه ها حضور موثر داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به هفته بسیج اشاره و با بیان این که هفته بسیج یادآور خدمات ارزشمند بسیجیان است افزود: بسیج به ما نیاز ندارد اما ما به فرهنگ و تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که روحیه و تفکر بسیجی می توانند جامعه را در مقابل هجمه های بی امان فرهنگی دشمنان حفظ و یاری نماید.

وی دراین خصوص خاطرنشان کرد: بسیج، همواره در روزهای سرنوشت ساز، یاور انقلاب و ولایت بوده و در کنار سایر نیروهای مسلح از منافع ملت و انقلاب دفاع کرده است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه فرارسیدن روز نیروی دریایی را به تمام دریادلان تبریک گفت و افزود: امروز نیروی دریایی ما به برکت هدایت و مدیریت هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است.

وی سپس به عملیات مروارید که توسط نیروی دریایی و با پشتیبانی تیز پروازان نیروی هوایی ارتش انجام گرفت اشاره و در این خصوص یادآور شد: عملیات ظفرمند مروارید توانست نیروی دریایی دشمن را تا پایان جنگ ناکارآمد کند و حرکتی انقلابی و حماسه ای بزرگ بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپایان پاسداشت یاد و خاطره حماسه سازان آنان مقاطع حساس را از نیازهای امروز جامعه دانست و حضور مردم شهید پرور در مراسم تشییع پیکر مادر شهید بابایی را نشانگر اهمیت و تدثیرگذاری این گونه فعالیت ها دانست.
در این همایش همچنین از سرهنگ شیخیان از پیشکسوتان دفاع مقدس و نماینده ارتش در بنیاد شهید و امور ایثارگران که در راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی شهدای ارتش نقش زیادی داشته است تقدیر شد و لوحی از طرف رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به وی اهدا گردید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.چنانچه مستحضرید مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم فرموده اند 1- این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید… ۲-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است ۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است. ۴-در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید…. چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست. ۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است. در همین راستا وبلاگ فوق تهیه شده تا شما کاربران گرامی را با تهدیدات این حوزه هر چه بیشتر آشنا سازد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ادامه این مسیر یاری فرمائید. سرباز سید علی
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس iraniam111.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 293
بازدید کل : 71879
تعداد مطالب : 173
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

وطنم-سالار عقيلي


دانلود کد پخش کننده آقا و جنگ نرم
دریـــــافــت کـــــد