بیگانگان و به خصوص شبکه های تلویزیونی خارجی در نابسامانی بازار ارز دخالت داشتند
 
افسران سایبری
با الهام از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با اولویت بخشی به موضوع جنگ نرم ، سعی کرده ایم گامی هرچند کوچک در این خصوص برداریم
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نابسامانی‌های ارزی طی چند ماه اخیر و نقش بیگانگان در این مسئله گفت: در این قضیه عوامل مختلفی دخالت داشتند. من در اینجا به این مسئله اشاره می‌کنم که وزارت اطلاعات به عنوان یک دستگاه امنیتی وظیفه تعقیب بخشی از این عوامل را برعهده دارد.

وی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی کشور با هماهنگی بسیار خوبی در این قضیه توانسته‌اند، تعدادی از اخلال‌گران را که بخشی از آنان عوامل دون‌پایه و بخشی دیگر عاملان ثابت بوده‌اند را در بحث اخلال‌گری در بازار ارز شناسایی کنند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: این شناسایی‌ها نتایج بسیار خوبی داشته است از جمله آشکارشدن نقش بیگانگان و بخصوص شبکه‌های تلویزیونی خارجی؛ مردم ما نیز با قهرمانی‌هایی که در دوره‌های مختلف انقلاب داشتند، به طور حتم با این مشکلات مقابله خواهند کرد و من به عنوان یک برادر کوچک از آنها تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی گفت: مردم باید مراقب اقدامات بیگانگان و اهداف آنان از اخلال‌گری در بازار ارز باشند. هشداری که من در اینجا می‌دهم این است، کسانی که با بیگانگان در جریان فتنه همکاری دارند، از این فضا برای فتنه‌گری علیه اهداف انقلاب استفاده نکنند، ما به طور دائم حرکات آنها را رصد کرده و تحت نظر داریم.
وی افزود: بخش دیگری از این افراد نیز کسانی هستند که جزو عوامل در صحنه محسوب می‌شوند و ما در این میان دستگیری‌هایی نیز داشته‌ایم. البته تمام دستگاه‌های اطلاعاتی در این خصوص دستگیری هایی داشته‌اند و بخشی نیز برعهده وزارت اطلاعات بوده است،بخشی از این دستگیری‌ها بر عهده نیروی انتظامی و بخشی هم نیز بر عهده سایر دستگاه‌های اطلاعاتی است که با وزارت اطلاعات هماهنگ هستند.
آقای مصلحی در ادامه تصریح کرد: بخشی از افرادی که دستگیر شده‌اند،نقش ثابتی در مباحث اخلال‌گری داشته‌اند که از یک فرصتی برای اخلال در بازار استفاده کرده‌اند. ارتباطات و نوع اقدامات اینها به صورت کامل شناسایی شده است و اطلاعات بسیار خوبی از این مجموعه بدست آمده است که در اقدامات بعدی علیه این اخلال‌گران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بخش دیگری از آنان افراد دون‌پایه‌ای هستند که نقش عامل را ایفا می‌کردند و بحمدلله با همکاری خوبی که با دستگاه قضایی وجود دارد، ما آن بخشی که مربوط به مسائل امنیتی در بازار ارز است را کنترل خواهیم کرد و اجازه اخلال‌گری و سوء‌استفاده از این موقعیت را نخواهیم داد.
وزیر اطلاعات یادآور شد: تعداد افراد دستگیر شده متفاوت است منظور این است که در مورد برخی، مدت بازجویی کوتاه است و نیاز به ماندن آن‌ها نیست و در مجموع تعداد دستگیرشدگان حدود 50 نفر است.
خبرنگار دیگری درخصوص فردی که توسط یکی از مسئولان از او به عنوان یکی از اخلالگران مهم بازار ارز نام برده است ، خواستار توضیحاتی شد که آقای مصلحی گفت: در مورد افراد تا زمانی که مسیر قانونی طی نشده اجازه دهید صحبتی نکنم.
وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که گردش مالی این افراد چه میزان بوده است؟ گفت: همان‌طور که گفتم در این خصوص بعضی‌ها به صورت ثابت و برخی دون‌پایه هستند، گردش مالی برخی از آن‌ها در بانک‌ها در کوتاه مدت قابل توجه است، نقش این افراد این بوده که بیشتر فضای روانی ایجاد نمایند که خوشبختانه مردم ما حواس‌شان به این موضوع هست.
وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری درباره انفجار تروریستی در چابهار و تلاش استکبار برای بازسازی گروهک ریگی، گفت: سرویس‌های بیگانه گروه‌هایی را برای راه‌اندازی جنگ مذهبی و اختلاف بین شیعه و سنی که جزو دستور کار اصلی آنها است انجام می دهند و مشخص است زمانی که سرکرده گروهی در یک عملیات بزرگی دستگیر می‌شود آنها به دنبال این هستند تا آن مجموعه را بازسازی کنند؛آنها تلاش‌هایی در این خصوص داشته‌اند، اما با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی نتوانستند به هدفی که با انفجار چابهار به دنبال آن بودند برسند.
وی همچنین در پاسخ سوالی درباره علت انفجار خط انتقال لوله گاز ایران به ترکیه در خاک این کشور گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه در این زمینه در حال انجام اقدامات و پیگیری‌ها هستند و ما نیز تبادل اطلاعات با آنها در این زمینه داریم.
آقای مصلحی در پاسخ به سؤال دیگری درباره قطع شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما از سوی برخی شرکتهای ارائه دهنده خدمات ماهواره ای گفت: هدف اینها کاملا روشن است. اگر مردم ما نگاهی به شبکه‌های استکباری داشته باشند، به خوبی به این نکته پی می‌برند که شبکه‌هایی که صدای واقعی مردم اروپا و آمریکا را به گوش سایر مردم برساند از سوی آنها تحمل نمی شود و این حرکت آنها تناقض‌هایی است که با بحث آزادی بیان وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.چنانچه مستحضرید مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم فرموده اند 1- این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید… ۲-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است ۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است. ۴-در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید…. چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست. ۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است. در همین راستا وبلاگ فوق تهیه شده تا شما کاربران گرامی را با تهدیدات این حوزه هر چه بیشتر آشنا سازد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ادامه این مسیر یاری فرمائید. سرباز سید علی
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس iraniam111.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 296
بازدید کل : 71882
تعداد مطالب : 173
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

وطنم-سالار عقيلي


دانلود کد پخش کننده آقا و جنگ نرم
دریـــــافــت کـــــد