گزارش المانیتور از امید واشنگتن به پیشرفت در مذاکرات هسته‌یی در دولت روحانی
 
افسران سایبری
با الهام از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با اولویت بخشی به موضوع جنگ نرم ، سعی کرده ایم گامی هرچند کوچک در این خصوص برداریم

"یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی گفت که واشنگتن که از علایم ارسالی توسط حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران دلگرم شده، امیدوار است ایران در زمان از سرگیری گفت‌وگوهای هسته‌یی در پاییز به شکلی جدی‌تر وارد تعامل شود و پاسخی اساسی ارایه دهد."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی "‌المانیتور"‌با اشاره به این خبر به نقل از مقام یاد شده که روز جمعه صحبت می‌کرد، افزود:‌ ما همگی به لحن و اظهارات مثبت روحانی در دوره‌ی بعد از انتخابات توجه کرده‌ایم.
او با ذکر این که "ما از (شنیدن)‌ این واژگان مثبت خرسندیم" افزود که اما آن چه ما به دنبالش هستیم اقداماتی است که تمایل برای معامله جدی با 1+5 را نشان دهد. حرف زدن کافی نیست. ما به پاسخی ملموس نیاز داریم.
این مقام آمریکایی در آستانه نشست مدیران سیاسی گروه موسوم به 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان مطرح شد که قرار است روز سه‌شنبه برای مذاکره درباره مقدمات نشستی جدید با ایران در پاییز، با یکدیگر در بروکسل دیدار کنند.
بنابراین گزارش انتظار می‌رود مذاکرات میان 1+5 و ایران احتمالا در سریع‌ترین زمان در سپتامبر بعد از تحلیف روحانی در ماه آینده و با توجه به محاسبات مربوط به برنامه‌ریزی نشستی در حوالی زمان برگز اری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، صورت گیرد.
المانیتور به نقل از مقام آمریکایی یاد شده افزود که 1+5 تمایل دارد از تیم مذاکره کننده ایران در دولت روحانی بخواهد که به پیشنهاد اعتمادسازی که در آلماتی در ماه فوریه ارایه شده پاسخی ملموس بدهد نه این که پیش از دیدار با ایرانی‌ها این پیشنهاد را اصلاح کرده یا گسترش بدهد.
مقام یاد شده گفت: ما همگی معتقدیم که پیشنهادی که (در آلماتی) وی میز گذاشته شده پیشنهاد خوبی است و برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی ایران هم‌چنان زمان و فضا باقی است.
بنابراین گزارش وی با اشاره به درخواست‌های اخیر از 1+5 برای ارایه یک نقشه راه مفصل‌تر گفت که "‌درباره یک پیشنهاد جامع‌تر، در صورتی که ایران بگوید این اقدام اعتمادساز خوب است اما قصد داریم به کجا برسیم؟" باید گفت که " ما همواره به آن‌ها گفته‌ایم، معتقدیم ایران حق برخورداری از یک برنامه انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز تحت معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی (ان.پی.تی) را زمانی که به مسوولیت‌هایش عمل کند، دارد و همه تحریم‌ها در صورتی و زمانی لغو خواهد شد که این (کشور) به مسوولیت‌هایش عمل کند.
وی افزود: اگر ایران بگوید ما به این اقدام اعتمادساز تمایل داریم، اما بیایید درباره‌ی چیزی بزرگ‌تر صحبت کنیم؛ بسیار خوب (این کار را انجام می‌دهیم.) اگر آن‌ها بگویند به هر سه ملاک درباره‌ی (غنی سازی) 20 درصدی (مطرح شده در این پیشنهاد) تمایل دارند اما لغو تحریم‌های بیش‌تری را خواستارند، (ما می‌گوییم) شما به دنبال چه چیزی هستید.
او با این اظهارات قصد داشت نشان دهد که یک مذاکره درباره پیشنهاد متقابل جدی از سوی ایران چطور ممکن است پیش برود.
این مقام آمریکایی در عین حال توپ را به زمین ایران پرتاب کرد و گفت:‌ مسوولیت بر عهده ایران است که به ما پاسخ‌هایی اساسی و ملموس بدهد.
مقام یاد شده گفت که آمریکا هم‌چنان به گفت‌وگوهای دو جانبه با ایران تمایل دارد اما خاطرنشان نکرد که آیا واشنگتن در حال آماده کردن پیامی جدید که گفت‌وگوهای مستقیم را احتمالا پس از تحلیف روحانی پیشنهاد دهد، است یا خیر.
وی با اشاره به پیشنهادات علنی بایدن، معاون اوباما و نیز وندی شرمن، مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 به سعید جلیلی، مذاکره کننده هسته‌یی ایران در دو سال گذشته گفت که "‌ما از گفت‌وگوهای مستقیم استقبال می‌کنیم"‌ و افزود: ما فکر می‌کنیم این (‌مذاکرات) ارزشمند خواهد بود. من فکر می‌کنم آن‌ها این را می‌دانند. ما به هر طریق مناسبی که بتوانیم بر آن تاکید خواهیم کرد.
مقام یاد شده هم‌چنین گفت که واشنگتن بر روی شخصیت‌ها متمرکز نیست اما تهران هر کسی را به عنوان مذاکره کننده اعزام کند، واشنگتن بررسی می‌کند که آیا فرصتی برای پیشبرد چشم‌اندازهای یک معامله وجود دارد یا خیر.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.چنانچه مستحضرید مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم فرموده اند 1- این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید… ۲-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است ۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است. ۴-در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید…. چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست. ۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است. در همین راستا وبلاگ فوق تهیه شده تا شما کاربران گرامی را با تهدیدات این حوزه هر چه بیشتر آشنا سازد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ادامه این مسیر یاری فرمائید. سرباز سید علی
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس iraniam111.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 329
بازدید کل : 71915
تعداد مطالب : 173
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

وطنم-سالار عقيلي


دانلود کد پخش کننده آقا و جنگ نرم
دریـــــافــت کـــــد