انگلیس و فرانسه سلاح در اختیار مخالفان دولت سوریه قرار نمی دهند
 
افسران سایبری
با الهام از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با اولویت بخشی به موضوع جنگ نرم ، سعی کرده ایم گامی هرچند کوچک در این خصوص برداریم

براساس اين گزارش، پرونده تسليح مخالفان سوري دوشنبه آينده به مناسبت برگزاري نشست وزيران خارجه كشورهاي اروپايي به بروكسل مي رود.
اين در حالي است كه احتمال برداشتن گام هاي ملموس در اين زمينه از سوي فرانسه و انگليس كاهش يافته است.
ديپلمات هاي اروپايي به الشرق الاوسط گفتند كه قرار بود اولين محموله سلاح اروپا ماه اوت به مخالفان سوري تحويل داده شود، ولي چيزي تا امروز تغيير نكرده است.
به گفته اين ديپلمات ها، پاريس و لندن سلاح هايي را كه سليم ادريس رييس ستاد تشكل موسوم به ارتش آزاد سوريه در سفرش به پاريس درخواست كرد، به ويژه موشك هاي ضدزره و سيستم دفاع هوايي قابل حمل هنوز به آنان تحويل نداده اند.
ادريس تسليح مخالفان سوري را در نشست هاي دوحه و استانبول هم كه با حضور مقامات عالي رتبه نظامي غرب برگزار شد، درخواست كرد.
الشرق الاوسط مواضع انگليس و فرانسه را در قياس با رويكردهاي اين دو كشور در طول چهار ماه قبل جديد دانست و افزود: قابل ذكر است كه فرانسه و انگليس در پايان ماه مه گذشته و با وجود مخالفت بسياري از كشورهاي اروپايي بر خواسته خود در باره رفع ممنوعيت از تسليح مخالفان سوري اصرار داشتند، اما با وجودي كه از دو ماه پيش ممنوعيتي در رساندن سلاح وجود نداشته، ولي اروپا به دو دليل استنكاف كرده است.
دليل اول اين كه احتمال دارد سلاح به دست نيروهاي تندرو از قبيل جبهه النصره و تشكل هاي تندرو بيفتد و دليل دوم تشتت و جدايي گردان هايي است كه ارتش آزاد سوريه از آن تشكيل شده است. اين درحالي است كه اروپايي ها به سليم ادريس به عنوان كانال عبور كمك هاي نظامي و غيرنظامي به مخالفان نگاه مي كنند.
مقام هاي اروپايي كه با روزنامه الشرق الاوسط مصاحبه كردند، در اين خصوص به دو دليل ديگر هم اشاره كردند. اول اين كه برخي كشورها - اشاره مستقيم به كشورهاي حوزه خليج فارس - به وظيفه خود كه همان مسلح كردن مخالفان است، عمل مي كنند.


به عبارت ديگر، ۱۱ كشور دوست معارضان سوري بر سياست تقسيم وظيفه تكيه كرده اند، به گونه اي كه اروپايي ها صرفا نقش آماده سازي و آموزش گردان هاي ارتش آزاد سوريه را براي استفاده از سلاح هاي جديدي كه از طريق تركيه و اردن به آنها مي رسد، برعهده داشته باشند.
افزون بر اين، كشورهاي اروپايي اصولا چشمان خود را بر منبع تامين سلاح و چگونگي رسيدن آن به مخالفان مي ببندند. اين اطلاعات به نقش آمريكا در هماهنگي تلاش ها براي خريد سلاح و رساندن آن به دست مخالفان هم اشاره دارد.
دليل دوم هم تجديد نظر در حمايت هاي سياسي داخلي پاريس و لندن از سياست مسلح كردن مخالفان سوريه است.
قوي ترين شاخص در اين زمينه مي تواند اقدام روز پنجشنبه مجلس عوام انگليس باشد كه حق اعتراض به هر قانوني را كه اجازه مسلح كردن مخالفان سوريه را بدهد، تصويب كرد.


با وجود آن كه چنين اتفاقي در پارلمان فرانسه نيفتاد ولي شور مرحله اول به طور زيادي فروكش كرد.
به گفته ديپلمات ها، پاريس و لندن هر آنچه بتوانند براي كمك به مخالفان دولت سوريه انجام مي دهند اما بدون تسليح مستقيم آنها، به اين معني كه دو كشور مزبور تلاش هاي خود را براي كمك به مخالفان به ديگر حوزه ها مانند آماده سازي و آموزش، برنامه ريزي و دسترسي به اطلاعات و همچنين كمك هاي پزشكي و بشردوستانه معطوف خواهند كرد.
اما در حوزه سياسي، تلاش ها در حال حاضر متوقف مانده است، زيرا اين دو كشور معتقدند تا زماني كه مخالفان در بازگرداندن تعادل در ميدان نبرد موفق نشوند، مذاكرات و برگزاري كنفرانس ژنو۲ بي فايده است.
در ادامه اين گزارش آمده است، حتي اگر فرض كنيم كه سلاح به مخالفان داده شود باز هم كسي نمي تواند پيش بيني كند كه مخالفان چقدر وقت نياز دارند تا ابتكار عمل را در ميدان به دست گيرند.
عناصر مسلح و تروريست در ۲۸ ماه گذشته كمك هاي تسليحاتي و مالي از كشورهاي غربي و عربي مانند امريكا، انگليس، فرانسه ، عربستان و قطر دريافت مي كنند.
بر اساس اعلام نظر كارشناسان اين كمك ها به دنبال شكست هاي عناصر مسلح از ارتش سوريه كاهش مي يابد.
ارتش سوريه در ماه هاي اخير ضربات كوبنده اي به عناصر مسلح و مورد حمايت كشورهاي غربي و عربي وارد كرده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.چنانچه مستحضرید مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم فرموده اند 1- این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید… ۲-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است ۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است. ۴-در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید…. چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست. ۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است. در همین راستا وبلاگ فوق تهیه شده تا شما کاربران گرامی را با تهدیدات این حوزه هر چه بیشتر آشنا سازد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ادامه این مسیر یاری فرمائید. سرباز سید علی
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس iraniam111.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 319
بازدید کل : 71905
تعداد مطالب : 173
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

وطنم-سالار عقيلي


دانلود کد پخش کننده آقا و جنگ نرم
دریـــــافــت کـــــد